Leidub inimgruppe, kelle jaoks tark linn on tulevikus realiseeruv veel kättesaamatu linnakeskkond või hoopis praeguses ajahetkes juba kasutusel olev tehnoloogia. Samas leiame me kogukonna liikmeid, kes mõtestavad enda jaoks tarka linna kui rohelist ja inimsõbralikku linnakeskkonda, mitte järjekordset tulevast digitaalset lahendust linnapildis. Seetõttu puudub targal linnal maailmas ühine kokkulepitud arusaam ning definitsioon.
Olukorras, kus paljud linnad on tänapäeva maailmas tehnoloogiaga võidurelvastudes võtnud eesmärgiks saada targaks linnaks, on Tartu seadnud enda targa linna fookuse alati inimkesksusele. Tartu on olnud juba tark linn aastast 1632.
Tartu hinnangul defineerib “tarkuse” mitte see, kui palju sensoreid linnas on, vaid see, et me suudame mõista, mis probleeme me lahendama läheme. Me tahame kasvada ning olla osa suurest globaalsest majandusest ja kultuurist, säilitades samal ajal enda väärtused, millest hoolime kõige rohkem – rohelus, multikultuursus, kompaktsus ja turvalisus. Tark linn ei ole eesmärk omaette, vaid mõtteviis, mis aitab kujundada meie endi linnakeskkonda. Targa linna bränd on tööriistaks selle sõnumi ja mõtteviisi levitamisel.
Tark Tartu brändi tuumaks on nutikas ja kaasaegne mõtteviis igas linna puudutavas valdkonnas, et Tartu saaks areneda üha edukamaks oma väljakujunenud väärtusi võimendades. Meie olemus on rahvusvaheline, aga kohaliku kiiksuga, innovaatiline ja ettepoole vaatav, kogukonna- ja keskkonnahoidlik, vaimukas ja nutikas, usutav ja tõsiseltvõetav.
Visuaalsed elemendid
Tark Tartu bränd signeerib ennast logo ja kordaminevate sõnumite kooslusega.
Tekstis ja kõnes kirjutame ning mainime nimetust “Tark Tartu” eelistatult kahesõnalisena. Olenevalt kontekstist kasutame kolmesõnalist nime “Tark linn Tartu” - siis kui kontekst nõuab eriti selget eneseväljendust, tekst või verbaalne mainimine on ainus brändinguvõte. Samuti kasutatakse kolmesõnalist nime, kui pikema loo rääkimisel on stiililiselt kasulik vaheldumisi kahe- ja kolmesõnalist nime kasutada.
Tark Tartu logo koosneb kahest elemendist:
- brändi nimetus “Tark Tartu Smart Tartu”
- sümbol “t:”
Logo võib kasutada ka koos sõnumiga, mille eesmärgiks on anda selge tähendus koolonile ja saades vaatajate jaoks järjepidevaks kõneks.
Visuaalide rikastamiseks on võimalik kasutada valdkonnapõhiseid illustratsioone.
Pealkirjade, alapealkirjade ja tsitaatide jaoks tuleb kasutada TT Firs Neue Regular kirjatüüpi. Sisuteksti, viidete jm väikeses kirjas tekstide jaoks tuleb kasutada Montserrat kirjatüüpi.
Tunnusvärv taevasinine on brändi jõuliseks ja selgeks kehtestamiseks. 90% taevasinised peavad olema kõik meie trükised ja brändinguobjektid. Lisavärve kasutame ainult infograafikaks.
Tark Tartu toetab ja tunnustab mõtlejaid ja tegutsejaid, kelle siht ja teod on sarnased ja kes on eeskujuks. Selleks võib asendada logo tekstiosa lühikese fraasiga.
Trükiste ja veebilehtede visuaalne stiil on asjalik. Must kerge tekst valgel taustal tagab mugava loetavuse ja otsekohese mulje. Fotosid kasutame eelistatult suurelt. Lisame fotodele 1/4 – 1/3 ulatuses tevasinise kihi, mida täiendame vajadusel joongraafikaga. Sinine kiht võib katta ka terve foto või üldse puududa. Meeldejäävuse ja haaravuse loome fotode, sõnumite ja graafikaga. Esiletoodud tsitaadid ja sõnumid on taevasinised ja seotud logoga. Üldises visuaalses häälestuses hoidume liigsest kirjususest ja liiga paljudest detailidest.
Failid allalaadimiseks
Logod
Kirjatüübid
Illustratsioonid
Sotsiaalmeedia
Esitlusfaili põhi
Targa Tartu ettekanne, mida on võimalik kasutada, et tutvustada brändi "Tark Tartu" põhimõtteid.
Esitlus eesti keeles
Esitlus inglise keeles
Targa Tartu brändiga seotud kujundusreeglid ja juhendid on võimalik leida brändiraamatust (Corporate Visual Identity).
Kontakt
Targa Tartu brändi ja sellega seotud visuaalsete elementide kasutamisel palun järgida brändiraamatus väljatoodud kujundusreegleid. Erilahenduste osas palume alati protsess läbi konsulteerida Tartu Targa linna meeskonnaga.