Размер текста

Междустрочие

Контрастность

Placeholder Placeholder
Background image
-3°
Для слабовидящих
-3°

Küsimus

Küsimus

Valdkond: liikluskorraldus
Teema: Valgusfooride tsüklite sünkroniseerimine

Lugupeetud Tartu liikluskorraldus

Sõidan tihti linnas ja olen märganud, et Tartu valgusfooride tsüklid ei ole sünkroniseeritud. Selle all mõtlen fooride käitumist,kus sõites mööda mõnda liikluse põhisoont (Riia tn, Narva mnt, Turu tn), kiirendades mõõdukalt ja sõites kiiruspiirangu piires sujuvalt, satub järjest punaste fooride taha ootama. Selline fooride käitumine on väga mitut pidi negatiivse mõjuga - suurenenud müra, suurenenud heitgaaside hulk, suurenenud teekatte kuluvus, rohkem ohtlikke olukordi, väiksem liikluse läbilase, närvilisemad autojuhid jne.
Kas Tartu liikluskorraldus on kaalunud fooride sünkroniseerimist liikluse põhisoontel ja kui jah, siis miks seda rakendatud ei ole?
Kui ühe juhi kogemusest tõenduseks ei piisa siis soovitan antud marsruudid ise läbi sõita erinevatel kellaaegadel mõlemat pidi.

Esitaja: H. I.
Esitatud: 22.11.2021

Vastus

Tere

Tartu linna foorreguleeritud ristmikega magistraaltänavatel kasutatakse koordineeritud foorjuhtimist.
Kasutusel on kaks erinevat koordineerimisgraafikut. Linna siseneva suuna eelistamine toimub tööpäeviti 6.45 - 9.00 ja puhkepäevadel 7.00-9.00. Linnast väljuva suuna eelistamine toimub tööpäeviti ja puhkepäevadel 9.00 - 21.00.

Koordineerimisgraafikute koostamisega püütakse viia minimaalseks seisakud fooride juures, kuid ei pruugi olla võimalik tagada peatuseta läbisõitu mõlemas sõidusuunas.
Sujuva liikluse korraldamise võimalused sõltuvad põhiliselt kahest asjaolust. Ristmike vahekaugusest ja fooritsükli pikkusest.
Ristmike vahekaugusi muuta ei saa ja tsükli pikkus valitakse üldjuhul liikluskoormuste põhjal.
Päevasel ajal kasutatakse 90 sekundilisi fooritsükleid. Vaiksel ajal (kell 21.00 - 23.00 või kuni kollasele vilkumisele minemiseni) on kasutusel 72 sekundilised fooritsüklid. Lühemate fooritsüklite ajal on jalakäijate ja kõrvaltee sõidukite ooteajad lühemad, kuid see annab häiringu peatänava ühenduskiirusele ja ei taga sujuvamat liiklust.

Lugupidamisega



Vastaja: Peep Margus
linnamajanduse osakond
liikluskorraldusteenistus
alalise liikluskorralduse peaspetsialist
peep.margus@tartu.ee
Vastatud: 22.12.2021