Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image

Bränd

Tartu kultuurikeskuse Siuru bränd

Siuru bränd

Tartu kultuurikeskuse Siuru bränd annab visuaalsed ja verbaalsed stiilijuhised kultuurikeskuse tutvustamiseks ja kommunikatsiooniks. Siuru brändi on loonud disainiagentuur Bond. 

Brändi idee räägib sellest, kuidas Siuru on ennekõike platvorm kultuurile ja seda kandvaks sambaks, kuid teisalt tähendab kultuurikeskus erinevaid asju erinevatele sihtgruppidele. Lõppkokkuvõttes annavad just külastajad Siurule tõelise tähenduse. 

Siuru identiteedi põhielement on logo, mis on inspireeritud hoone arhitektuuri sammaste rütmist, olles samas oma ümarate vormide tõttu sõbralik ja kutsuv. Dünaamiline moodulitest koosnev sõnamärk põhineb tüpograaf Aimur Takki loodud kirjatüübil Newfound Type, mille aluseks on Tartu trükimuuseumis tehtud puust tähekollektsiooni uurimus. 

Sümboliseerides Siuru mitmetahulisust, saab moodulitest koosnevat sõnamärki dekonstrueerida ja luua alternatiivse sümbolina Siuru linnu kujutist ja teisi motiive. Samuti pakub moodulitest koosnev kirjatüüp rikkalikult võimalusi ikoonistiilide, kultuurikeskuse suunaviitade jmt loomiseks. 

Siuru brändiraamat sisaldab stiilijuhiseid logo, kirjatüüpide, värvide ja paigutussüsteemi kohta ning annab juhised ka Siuru loo rääkimiseks. 

4. aprillil 2025 anti Eesti hinnatumail loovkonkursil Kuldmuna kultuurikeskuse Siuru brändile ja brändi loojale, agentuurile Bond mitmeid auhindu:

 

- Kuldmuna grand prix' ehk kõikide kategooriate ülene auhind

- Kuldmuna korporatiivse brändingu eest

- Kuldmuna logo eest

- Hõbemuna tüpograafia eest

 

Vaata fotosid auhinnamunade üleandmisest Tartu linnale. 

Siuru logo
Siuru logo
Auhinnamunade üleandmine Tartule 28. aprillil 2025. Foto: Mana Kaasik
Auhinnamunade üleandmine Tartule 28. aprillil 2025. Foto: Mana Kaasik

Brändikonkurss

Kultuurikeskuse brändingu partneri leidmise konkursi võitis disainiagentuur Bond.

Konkursi eesmärk oli leida loovagentuur, kes aitab luua kultuurikeskuse brändi ja visuaalset identiteeti. Konkursile esitas pakkumise üheksa loovagentuuri. Loe lähemalt.

Konkursi tingimused

Tartu Linnavalitsus kutsub loovagentuure osalema konkursil, mille eesmärk on luua Tartu südalinna kultuurikeskusele brändiraamat koos visuaalse identiteediga.  

Välja valitud loovagentuuri ülesanne on koostada südalinna kultuurikeskuse brändiraamat, mis kirjeldab südalinna kultuurikeskuse identiteeti nii sõnaliselt kui ka visuaalselt. Brändiraamatus sõnastatakse südalinna kultuurikeskuse lugu ja väärtused ning luuakse visuaalne identiteet, mis koosneb logost ja selle erinevatest kasutusvõimalustest, graafilistest elementidest, värvitoonidest ja kirjastiilidest ning nende kasutamise reeglitest.  

Mai lõpus kuulutab Tartu Linnavalitsus välja ka südalinna kultuurikeskuse avaliku nimekonkursi. Loovagentuur kasutab konkursil selguvat nime brändiraamatu koostamisel  

Konkursil osalemine

Konkursil osalemiseks tuleb loovagentuuri esitada 9. juuniks 2024 ideekavand südalinna kultuurikeskuse brändi ja visuaalse identiteedi loomiseks.  Konkursile oodatav ideekavand võib olla sõnaline kirjeldus, mida on täiendatud visuaalsete näidetega (mitte uudislooming, vaid meeleolu või kontseptsiooni illustratsioon – n-ö mood board).

Seejärel valib žürii konkursi juhendis toodud hindamismetoodika järgi juunikuu jooksul välja agentuuri, kellega jätkatakse koostööd. Brändiraamat peab valmima oktoobrikuu lõpuks.

Konkursi tingimused

Žürii koosseis

Aavo Kokk - südalinna kultuurikeskuse juht
Marleen Otsus - Tartu Linnavalitsuse turundusjuht
Sten Svetljakov - Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakonna juhataja
Maarja Loorents - Fotografiska kaasasutaja ja näituste juht
Tajo Oja - disainer
Andres Kuusik - Tartu Ülikooli turunduse professor

Info

Lisainfo: südalinna kultuurikeskuse juhataja Aavo Kokk, 5680 4410, [email protected] 

Rohkem infot südalinna kultuurikeskuse kohta: www.tartu.ee/sudalinna-kultuurikeskus  

Viimati muudetud 28.04.2025