Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image

Küsimus

Küsimus

Valdkond: transport
Teema: Finnair lennud

Tere!

Olen sihtrühmast, kes saaks aktiivselt kasutada taas avatud Finnair Tartu-Helsinki liini. Algusest see uudis tundus väga hea, et nii endal, kui ka sugulastel oleks lihtsam Tartust ning Tartusse lennata. Privaatselt kui ka töö pärast on vaja päris palju reisida nii Põhjasoome, kui ka erinevatesse Euroopa sihtkohtadesse. Siiski selgub, et kõik Finnair'i lennuühendused Tartust võ Tartusse on 40-50% kallimad kui täpselt samad (Finnair'i ühendused) Riia või Tallinna kaudu.

Tartu 2024 külalisi ju oodatakse mitte ainult Helsingist.

Praegune Finnair'i hinnapoliitika viitab sellele, et Tartu Linnavalitsuse kohutu panus lennuliini taastamiseks tegelikult ei ole õigustatud. Kui lennukit kasutab vaid vähesed inimesed, et töö jaoks kiiremini Helsingisse saada või just Helsinkist nädalavahetuseks Tartusse tulla, siis Tartu linnal ning selle kodanikel ei ole sellest palju kasu.

Äkki on võimalik Finnair'iga tõsiseid arutlusi pidada.

Palun ärge saadake formaalset vastust, et hinnapoliitikat õigustada. Pigem vaadake ise erinevaid lennuühendusi Tartu ning võrdlemiseks Riia ja Tallinna kaudu ning mõelge, kes on selle liini sihtrühm ja miks nad lennaksid/ei lennaks Tartusse.

Esitaja: R. R.
Esitatud: 20.02.2024

Vastus

Tere!

Tallinnast ja Riiast lendavad ka odavlennufirmad ning nende pakutavate piletihindadega Tartu lennupiletite hinnad tõepoolest ei konkureeri. Samas kui võrrelda Finnairi piletihindasid Tallinnast ja Tartust lendamisel, siis on hinnavahe kas väike või teatud väljumiste osas ka olematu. Aga ka sellise võrdluse puhul on oluline, et Finnairil toimub Tartust kaks lendu päevas, Tallinnast aga kuni kümme lendu päevas ja lennupileti hind võib erinevatel väljumistel olla erinev ning sõltuda ka sellest, millist reisjaprofiili üks või teine lend teenindab. Tartust lennatakse kõige populaarsemaid ja nõutumaid aegu ehk siis hommikune ja lõunane tipptunni lennugraafik. Seega kui võrrelda hindu, siis me peaksime võrdlema neid kellaajaliselt sarnaste sagedustega.

Lennupiletide hinnad on dünaamilised ehk siis kui lennukid ei täitu, on hinnad odavamad ja kui lennukid on täis, siis on piletid kallimad. See on lennuettevõtja tavapärane hinnakujundus ja tema kommertsrisk, kuidas Tartust lendamisega seotud kulusid katta.

Tartu linn Finnairi hinnakujundusse sekkuda ei saa, linna toetus tagab aga, et lennuettevõtjal säiliks huvi Tartust lennata ja Tartu toetust kasutatakse lennuettevõtja kahjumi katmiseks. Kui soovida, et linn sekkuks ka lennupiletite hinnakujundusse, peaks linna toetus selleks olema kordades suurem. Selline ootus ei ole aga mõistlik ja linnale rahaliselt jõukohane. Linna ootus on, et pärast 4-aastast linna poolt rahaliselt toetatud lepinguperioodi toimiks Tartu-Helsingi lennuühendus sedavõrd hästi, et linna toetust selleks edaspidiselt enam ei vajataks.

Tartu linna poolt lennuhanke ettevalmistamise käigus tellitud majandusuuringust tulenes üheselt, et selline rahvusvaheline lennuühendus on Tartule ja kogu Lõuna-Eesti piirkonna arenguks hädavajalik. Tartust on nüüd ühe peatusega võimalik lennata kolmele kontinendile.

Parimate soovidega

Vastaja: Lilian Lukka
Avalike suhete osakond

kommunikatsioonijuht
[email protected]
Vastatud: 13.03.2024