Algasid raudteealuse kergliiklustunneli ehitustööd
Tartu Linnavalitsuse pressiteade
/ Septembri lõpus suleti Maasika–Aianduse raudteeületuskoht, et alustada tänavaid ühendava raudteealuse tunneli ehitustöödega.
Variku kooli läheduses asuval raudteeülekäigul on käimas ettevalmistustööd (juurimine, kasvupinnase koorimine ja ehituseks sobimatu pinnase väljakaeve). Tööde ajal tuleb raudtee ületamiseks kasutada lähikonnas paiknevaid Aardla ja Kopli tänava ülekäigukohti. Palume liiklejatel jälgida ajutist liikluskorraldust.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et uus tunnel muudab raudtee ületamise kergliiklejatele senisest palju turvalisemaks ja mugavamaks. „Kõnealune raudteeületus on koolitee paljudele lastele, kes õpivad Variku koolis või Tartu Rakenduslikus Kolledžis. Ohutu koolitee tagamiseks on uue tunneli rajamine väga oluline ettevõtmine,“ sõnas Tamm.
Ehitustööde käigus likvideeritakse olemasolev Maasika–Aianduse tänavate raudteeületuskoht, mille asemele rajatakse uus raudbetoonist tunnel. Nelinurkse ristlõikega tunneli laius on 5 meetrit, kõrgus 3 meetrit ja pikkus 11,8 meetrit. Tunnelisse viivad mõlemalt poolt trepid ja kaldteed, mida saavad kasutada nii jalakäijad kui ka jalgratturid. Jalg- ja jalgrattateed on kavandatud 4,5 meetri laiustena. Koos uue tunneliga rajatakse ka välisvalgustus, drenaaži- ja sadeveelahendus ning haljastus. Tunneli eeldatav valmimisaeg on 2026. aasta kevadel, kuid tööde plaanipärasel kulgemisel ja soodsate ilmastikuolude korral avatakse tunnel ajutiselt juba selle aasta lõpus.
Lisaks Aianduse ja Maasika tänavate vahelisele tunnelile ehitatakse 2026. aastal kergliiklejatele uus tunnel ka Väikese kaare tänava raudteeületuskoha asemele. Linnavalitsus ja AS Eesti Raudtee teevad koostööd raudteealuste tunnelite projekteerimisel ja ehitamisel.
Raudteealuste kergliiklustunneleid ehitab GRK Eesti AS (Kaspar Kapp, objektijuht, 5664 0839, [email protected]).
Järelevalve: JP.P. Ehitusjärelevalve OÜ (Urmas Koks, omanikujärelevalve insener, 5623 0727, [email protected]).
Viimati muudetud 03.10.2025