Teksti suurus

Reavahe

Kontrastsus

Placeholder Placeholder
Background image

Sajad abivahendid on tänu kullerteenusele abivajajateni jõudnud

Invaru abivahendikeskuse pressiteade

26. märts / Möödunud nädalal alustas Eesti suurim abivahendikeskus igapäevaselt vajalike abivahendite koju tellimise võimaluse pakkumist, et tõkestada viiruse levikut riskirühmas. Esimeste päevade jooksul on kullerteenust kasutanud ligi sadakond abivajajat nii Harjumaalt kui kaugemalt

Invaru abivahendikeskuse klienditeenindaja Siiri Kaska sõnul on esimeste päevade jooksul alates kullerteenuse võimaluse avanemisest tundnud abivahendite kojutellimise vastu huvi sadu inimesi, kellest sadakond on ka tellimuse sisse andnud. Arvestades praegust koroonaviiruse tugevat levikut Eestis ning asjaolu, et tavapäraselt külastab Invaru esindusi üle Eesti kohapeal igakuiselt ligi 10 000 abivajajat, kellest 80% kuulub praegu leviva viiruse peamisesse riskigruppi, prognoosib ta peagi tugevat kasvu uue teenuse osas.

“Kuna suur osa abivajajaid jõudsid kuu alguses märtsikuuks vajalikud abivahendite kogused riikliku soodustuse alusel välja osta, tõuseb nõudlus teenuse järele veelgi ilmselt kohe aprilli alguses, kui rakendub uue kuu soodustus,” märgib Kaska.  

Abivahenditest pooled tellitakse Harjumaale

Kaska sõnul on tänaseks tehtud tellimustest pooled läkitatud Tallinnasse või Harjumaale ja pooled kaugemale - näiteks Pärnumaale Tootsi ja Sindisse, Raplamaal Raplasse ja Aespale, Jõgevamaal Mustveele jne. “Nii üle Eesti kui ka Tallinna ümbruses on palju väikeseid piirkondi, kus abivahendite kättesaamiseks tuleb pikem sõit ette võtta. Kuna abivahendeid vajavatele eakatele või madala immuunsüsteemiga inimestele ehk praegustele riskirühmadele pole see tänases olukorras turvaline, on kullerteenus neile ohutum ja mugavam - ning vahel transpordikulusid arvestades ka soodsam - valik,” kirjeldas Kaska.

Kuna erinevate liikumisabivahendite soetamiseks on vaja põhjalikumat konsultatsiooni ja seejärel dokumentatsiooni vormistamist riikliku soodustuse rakendumiseks, pakub Invaru täna võimalust tellida kulleriga koju vaid erinevaid inkontinentsuse ja nahahoolduse vahendeid. “Kõige rohkem oleme praegu teele pannud suuri mähkmeid ja mõnevõrra vähem sidemeid, kindaid või linasid. Kui esmatarbe abivahendeid leidub vahel ka väiksemate piirkondade apteekides, siis suuri mähkmemudeleid üldjuhul mitte ja sellest ka huvi nende vastu,” selgitas Invaru klienditeenindaja, kelle sõnul jääb keskmine tellimus vahemikku 20-70 eurot.

Enim küsimusi tekitab abivahendite eest maksmine

“Nii meie klienditelefonile kui e-postile laekunud küsimustest suur osa on seotud sellega, kuidas toimub abivahendite eest tasumine. Seda saab teha nii abivajaja kui ka tema lähedane või ka piirkonna sotsiaaltöötaja pangaülekande abil, misjärel anname saadetise üle kullerile,” tõi Kaska välja.

“Teine sagedane küsimus on seotud riikliku soodustuse kasutamise võimalusega. Kuna tavaliselt tuleb soodustuse rakendumiseks näidata abivahendikeskuses ette oma isikliku abivahendi kaart, siis täna vormistame kaardile vajalikud andmed tagantjärgi, kui olukord stabiliseerub. Seega peab ostja võtma seniks ise vastutuse, et ei ületa talle ette nähtud soodustuse piirkoguseid,” selgitas Kaska, kelle sõnul rakendub riiklik soodustus vahel nii teatud summa kaupa - näiteks nahahoolduskreemide puhul - kui ka tüki kaupa - nagu mähkmete või linade puhul.

Kontaktivaba kullerteenus aitab riskirühmal oma tervist hoida

Invaru abivahendikeskuse klienditeenindaja Siiri Kaska soovitab nii abivajajatel kui nende lähedastel mõelda läbi oma kuu vajadused ja kasutada kindlasti võimalusel äsja avatud kullerteenust, et vähendada vajadusel esinduse külastamise vajadust ja seega ka viiruse leviku ohtu. Tellimust saab esitada nii telefonitsi numbril 605 4180 kui ka e-kirja teel aadressil tellimus@invaru.ee. Kindlasti tuleks märkida ära nii tellija kui abivahendite kasutaja andmed ja soovitud tooted koos vajalike kogustega.

“Kuna kuller saab jätta tellijale paki ukse taha nii, et ei pea talle seda käest-kätte üle andma ning raha, pangakaarti või isegi allkirja paluma, on selline kontaktivaba lahendus kindlasti turvalisem kui ise kaugelt erinevate transpordivahenditega linna abivahendikeskusesse seiklemine,” tõdes Kaska ja pani abivajajate lähedastele südamele, et nad oleksid vajadusel tellimuse vormistamisel ja selle eest tasumisel oma eakatele pereliikmetele abiks.

Invaru abivahendikeskus on liikumiserivajadustega inimeste abivahenditele spetsialiseerunud valdkonna suurim ekspert Eestis. Üle Eesti üheksas linnas asuvates teeninduspunktides käib igal kuul enam kui 10 000 abivajajat.

Fotod abivahendikeskusest ja abivahenditest: https://photos.app.goo.gl/2f3MokuswxE1qR1J8 

Lisainfo:
Keiu Valge
Invaru infojuht
meedia@invaru.ee
552 5525

Viimati muudetud 26.03.2020